Frastimos (Frasi di Malaugurio)

A chie m’at furadu s’impagliada (A chi mi ha rubato l’impagliata)
bonu proe li fettat, bonu proe. (Buon augurio gli faccia, buon augurio)
S’est massaju, li molzat unu oe, (Se è contadino, gli muoia un bue)
s’est pastore, sa roba tot’anzada. (Se è pastore, la roba tutta “partorita”(?))
E si est unu chi nudda no ada, (E se uno non ha nulla,)
morzat de morte mala in die oe. (muoia di mala morte oggi stesso)
Cun s’impagliada mia istet tottora (Con la mia stessa impagliata)
intro sa sepoltura, a brazzos fora (dentro la sepoltura, a braccia fuori)
E proite su cane no l’abbrancas : (E perché il cane non l’acchiappi)
gai t’at insinzadu su mazòre ? (qui ti ha … il maggiore)
Ancu ti morzan totu sas biancas, (Che ti muoiano tutte le bianche)
dae sa pius manna a sa minore. (dalla più grande alla minore)
Sas nieddas ti restene chen’ancas, (Le nere ti restino senza le anche)
pro imparare a fagher su pastore. (per imparare a fare il pastore)
Sas peddes ponzas intro ‘e unu saccu, (Le pelli metti dentro un sacco)
e morzan su pastore e su teraccu. (e muoian il pastore e l’aiutante)
Si faeddo mi narana limbudu, (Se parlo mi dicono lingua lunga)
o nessi nessi omine bizarru. (oppure uomo bizzarro)
Cant’a Gavinu as dadu su zigarru, (Quanto a Gavino ha dato il sigaro)
apas gai unu die de saludu. (abbia qui un giorno di salute)
T’idana toppu,tzegu, surdu e mudu, (Ti vedano zoppo, ceco, sordo e muto)
a passizare ti giuttan in carru. (a passeggiare ti mettano in carro)
E cant’unu zigarr’as dadu a mie, (E quanto un sigaro hai dato a me)
de salude nde godas una die. (di salute non te ne possa godere un giorno)

Autore Gavinu Contini, tra i migliori poeti estemporanei, vissuto a cavallo tra l”800 e il  ‘900.

Della sua professione scrisse:

«S’omine cantadore ‘e mestieri, (L’uomo cantadore di professione,)
-narat su diciu- morit pedidore, (- dice il detto – muore mendicante)
ma eo lu fattu pro solu capriciu, (ma io l’ho fatto per solo capriccio)
pruite dae me matessi lu so idende» (perché da solo me ne accorgo)

Rispondi

